Registration Fees Policy

Review of Registration Fees Policy

Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute have launched a registration fee withdrawal policy to ensure the fair and transparent processing of requests for withdrawal of registration fees, because digital payments are happening more often. The Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute hopes that all candidates will practice care and hard work while registering. Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute also recognize that registration can be done incorrectly or candidates can change their mind. Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute will examine the request for withdrawal of registration fees and will attempt to refund.The Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute can also demand proper explanations and reasons from the user. In addition, it will require further verification of the user and documents of proof for registration fee will also be required.Bihar, Jharkhand Urban and Rural Development Institute is not obliged to refund and can reject any request for refund of registration fee at its discretion, especially if the Admit card has been issued. If you want your registration fees to be refunded, you will have to request the Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute in writing or email for a refund at the following address: – Bihar Jharkhand Urban and Rural Development InstituteA / 6 South Block, Safdarjung Enclave New Delhi – 110066E-mail:-

 

Your refund request should include details like registration fee, amount of registration fees, method of registration i.e. credit card or online payment, and should reach the office of the Bihar Jharkhand Urban and Rural Development Institute within 7 (seven) days from that date. The day you registered:On the date you have made registration fee online through electronic or other means.Depending on the availability of information from third parties in the payment process, it can take 7 to 30 business days, such as Payment gateways, Bank etc. through which transactions are done.

 

पंजीकरण फीस की नीति की समीक्षा

बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान ने पंजीकरण फीस की वापसी के लिए अनुरोधों के निष्पक्ष और पारदर्शी प्रसंस्करण को सुनिश्चित करने के लिए एक पंजीकरण फीस वापसी नीति शुरू की है क्योंकि डिजिटल भुगतान अधिक बार हो रहे हैं। बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान को उम्मीद है कि सभी अभ्यर्थी पंजीकरण करते समय देखभाल और परिश्रम का अभ्यास करेंगे। बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान यह भी स्वीकार करता है कि पंजीकरण गलत तरीके से किया जा सकता है या अभ्यर्थी अपना मन बदल सकते हैं। बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान पंजीकरण फीस की वापसी के लिए अनुरोध की जांच करेगा और धनवापसी करने का प्रयास करेगा। बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान उपयोगकर्ता से उचित स्पष्टीकरण और कारण भी मांग सकता है। साथ ही, इसे उपयोगकर्ता के आगे सत्यापन की आवश्यकता होगी और पंजीकरण फीस के लिए सबूत के दस्तावेजों की भी आवश्यकता होगी।

बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान धनवापसी करने के लिए बाध्य नहीं है और अपने विवेक से पंजीकरण फीस के रिफंड के लिए किसी भी अनुरोध को अस्वीकार कर सकता है, खासकर यदि प्रवेश पत्र जारी कर दिया गया किया हो। यदि आप चाहते हैं कि आपका पंजीकरण फीस वापस किया जाए, तो आपको निम्नलिखित पते पर धनवापसी के लिए लिखित रूप में या ईमेल द्वारा बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान का अनुरोध करना होगा: –

बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान:-

1ए/6 साउथ ब्लाक, सफदरजंग एन्क्लेव नई दिल्ली – 110066

इमेल:-

आपके धनवापसी अनुरोध में पंजीकरण फीस की तिथि, पंजीकरण फीस की राशि, पंजीकरण का तरीका अर्थात् क्रेडिट कार्ड या ऑनलाइन भुगतान जैसे विवरण शामिल होने चाहिए और उस तिथि से 7 (सात) दिनों के भीतर बिहार झारखंड शहरी एवं ग्रामीण विकाश संस्थान कार्यालय तक पहुंचना चाहिए जिस दिन आपने पंजीकरण किया था:

जिस तिथि पर आपने पंजीकरण फीस को इलेक्ट्रॉनिक या अन्य माध्यमों से ऑनलाइन किया है। भुगतान प्रक्रिया में तीसरे पक्ष से जानकारी की उपलब्धता के आधार पर 7 से 30 कार्यदिवसों का समय लग सकता है, जैसे कि भुगतान गेटवे, बैंक आदि, जिसके माध्यम से लेनदेन किया जाता है।